Rynek high-tech

5429779-mezczyzni-z-tabletem-900-627Produkowanie nowatorskich rozwiązań technologicznych musi przynosić dochody w dzisiejszych czasach. W przeciwnym razie, inwestorzy nie będą mieli większego problemu ze znalezieniem nowych podmiotów w tym sektorze, które dobrze rokują na przyszłość. Z całą pewnością łatwiej jest odnieść sukces inwestorski wybierając mniejsze firmy typu start-up, które potrzebują zdecydowanie mniejszego kapitału na start i mają przed sobą jeszcze wiele granic do pokonania, niż grając na firmy już znane i globalnie cenione. Bardzo trudno jest dzisiaj kupić akcje takich gigantów jak Google czy Facebook. W momencie emitowania udziałów chętnych było całe mnóstwo i tylko co któryś składający zapotrzebowanie na akcje takich firm technologicznych, ostatecznie stał się ich szczęśliwym udziałowcem. Zarobienie na takiej inwestycji dzisiaj jest już bardzo trudne, albowiem większość z tych firm osiągnęła już swój szczyt jeśli chodzi o notowania, inne wokół tego szczytu cały czas oscylują. Kilkudziesięcioprocentowe zyski nie przytrafiają się już na tym etapie tak dobrze zorganizowanym podmiotom, nawet jeśli po raz kolejny zaprezentują na rynku coś zupełnie nowatorskiego i innowacyjnego. Wynika to z i tak bardzo wysokiej wyceny tych wszystkich firm technologicznych notowanych na najbardziej konkurencyjnych parkietach giełdowych świata. Po prostu firmy te już ocenione są na swoje optimum i wszelkie dalsze podbijanie ich rynkowej wartości będzie z pewnością działaniem spekulacyjnym – chociaż nie brakuje i takich analityków rynkowych, którzy twierdzą, że już obecna wycena takich firm jak Facebook nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

Marki wirtualne czy opierające się na wirtualnych produktach, jak aplikacje mobilne i portale społecznościowe, mogą zarobić ekstremalnie dużo w ekstremalnie krótkim czasie. Ryzyko zakończenia przygody biznesowej takiej firmy jest jednak również ekstremalnie wysokie – ze względu na przemijające trendy, oraz wciąż pojawiające się nowe mody. Nie wystarczy raz zachwycić i przyciągnąć tysiąc nowych użytkowników w miesiąc, by nazwać to biznesem high-tech. Istotne jest stworzenie takiego produktu, bez którego współczesny człowiek, a przede wszystkim Internauta, nie będzie w stanie na co dzień funkcjonować. Musi więc to być program albo adres bardzo funkcjonalny, uniwersalny, mobilny i natychmiastowy, a przede wszystkim – z tego samego narzędzia komunikacyjnego muszą korzystać także inni. Jeśli najbliższe grono rodzinne i towarzyskie danego człowieka nie korzysta z jakiejś aplikacji lub portalu – szanse na przekonanie tego człowieka do założenia tam konta są bliskie zeru.