Gadżety reklamowe – skuteczna i niedroga forma reklamy

Gadżety reklamowe jeszcze niedawno stały się nieco mniej popularne. Poszły w „odstawkę” z powodu zachłyśniecie się przedsiębiorców internetowymi możliwościami promocji swojej firmy. Rezygnacja z gadżetów reklamowych, które znają czasy, kiedy to o internecie nikt jeszcze nawet nie myślał, nie była dobrym pomysłem – o czym przekonują również sami marketerzy. Skuteczność gadżetów reklamowych ocenia się na 71%. Ich używanie zaleca blisko 83% marketerów.

Szczęśliwy klient = dobry klient

Dbanie o zadowolenie klienta przyszło do nas z dalekiego zachodu, a mianowicie Stanów Zjednoczonych. To tam właśnie przedsiębiorcy starają się, aby ich klient otrzymał taki standard obsługi klienta, żeby nawet nie myślał o pójściu do konkurencji. A tej jest bardzo dużo. Budowanie pozytywnych relacji firma-klient, jest niezwykle ważne dla rozwoju i „zdrowia” przedsiębiorstwa. To w końcu od naszych kontrahentów zależy obecność firmy na rynku, dlatego ich trzeba otoczyć szczególną troską.

Uszczęśliwianie klienta może (i powinno) przebiegać na wielu płaszczyznach. Musi on otrzymywać bardzo dobrej jakości produkty, które są schludnie opakowane, a ich dostawa powinna być zgodna z obietnicami i jego oczekiwaniami. Klient nigdy nie obrazi się na nas, gdy wraz z zamówieniem otrzyma gratis, np. w postaci tytułowego gadżetu reklamowego. Jeśli będzie on użyteczny i praktyczny, to polubi naszą firmę jeszcze bardziej. A z chwilą, gdy będzie chciał zrobić kolejne zakupy będzie doskonale już wiedział dokąd się kierować – w końcu na gadżecie znajduje się nasze logo. Otrzymanie dodatkowego produktu za darmo jest bardzo mile widziane w oczach klienta. Czuje się on wtedy potraktowany wyjątkowo i doceniony. A któż z nas nie chce być uznawany za kogoś specjalnego? Jeśli owego uznania dokonuje firma, u której składamy zamówienia to mimo iż doskonale wiemy, że jest to działanie, które ma nas zachęcić do kolejnych zakupów, to je doceniamy. Sprezentowanie gadżetu reklamowego i potraktowanie klienta z wdzięcznością za dokonane zamówienie, wymaga nieco większego wysiłku niż praktyki, które znamy doskonale w każdym sklepie. Wysiłek ten klient doceni praktycznie zawsze.

Jaki jest dobry gadżet?

Aby jednak budowanie relacji z pomocą gadżetów wychodziło naszej firmie dobrze, niezwykle ważne jest zrozumienie, jaki gadżet będzie dobry dla naszych klientów. Tutaj szczególnie istotne jest określenie potrzeb, wzorców zachowań, a także oczekiwań naszej grupy docelowej. Przedmiot, który im ofiarowujemy powinien być dobrej jakości – aby towarzyszyły naszym klientom przed jak najdłuższy czas – a także być praktyczny – dzięki czemu nasz klient nie wyrzuci go i będzie (z dużym prawdopodobieństwem) używał go. Doskonale sprawdzają się tutaj zatem wszelkiego rodzaju artykuły do pisania (pióra, długopisy, ołówki), a także – jeśli nasz biznes związany jest z informatyką – pendrivy i power banki. W zależności od tego, czy mamy do czynienia z klientem masowym, premium, czy luksusowym, powinniśmy dopasowywać wygląd gadżetów.

Za warstwę merytoryczną artykułu odpowiada redakcja bewu.pl.